Kontakt

hulyeemberek@citromail.hu

Tvityó

Kimiccól

Ki van itt?

Címkék

18 (2) adat (4) alku (2) amerika (2) angolország (2) autó (3) baki (11) betegség (1) bevásárlóközpont (3) blog (14) boksz (3) bűn (5) bürokrácia (2) celeb (12) első (1) erdei (3) fidesz (7) film (5) flash (1) foci (3) fontos (13) freddyd (1) frizbi (1) hagyomány (6) hellókarácsony (1) hétköznap (21) hollywood (1) hülyék (82) hungarikum (32) index (3) internet (19) iskola (4) jobbik (5) kampány (3) kamu (6) kis játékelmélet (5) kocka (13) konzum (9) korrupció (2) közlöködés (3) közvetítés (3) kritika (10) lmp (2) lopás (5) magánfilozófia (10) másság (9) maunika (2) mszp (4) munka (4) művészet (2) norbi (2) ov (3) párkapcsolat (3) parlament (3) pénz (5) picsa (2) politika (17) primitív (4) probléma (6) rádió (2) rasszizmus (6) reklám (1) re akció (4) sport (19) sportgéza (8) szaknemértő (4) szar (1) szavazás (4) színház (1) társadalom (3) társkereső (1) téldömping (2) telefon (1) tévé (30) u16 (1) undorító (6) vallás (1) vendégszerző (11) vers (1) voks10 (2) who (1) wikipedia (1)

Az emberek hülyék – A Mikulás nem létezik (spoiler)!

2009.12.06. 02:09 :: hererál

Megkezdődik Az emberek hülyék téli dömpingje! December hattól január hatig mindennap jön egy poszt, ami a téli hülyeségekre koncentrál!

 
Újra itt van december hatodika, Miklós-nap és mellette az ünnep, mely galádul kihasználja a Szent Miklós-történetkört és minden gyereknek ad egy kis traumát élete során mintegy ajándéknak.
A Mikulás (szándékosan nem írom, hogy Télapó – az is megérne egy külön történetet, miért csinálunk kommunista ideológiát egy rohadt gyerekünnepből, de ezzel most nem fárasztok senkit), mint olyan, egy kedves, öreg bácsika, aki mindenkit Big Brotherként ismer, majd saját meglátása szerint büntet és jutalmaz. Különböző hülyeségekre kényszerítik a gyerekeket (pl. Télapó-dal vernyogása) szánalmasan apró és nevetséges, mindössze egy hajléktalan lekenyerezésre sem elegendő ajándékaikért.
A poén az, hogy ez a piros ruhás ámokfutó a Coca-Colás buszokon pozitív karakterként van beállítva. Érdekes módon a legtöbb pszichopatát nem szokás szeretni.
Természetesen van egy apró tényező, mely a Mikulás javára billenti a mérleget a népszerűségi versenyben pl. egy Obamával szemben: előbbi nem létezik. Páran örülnének, ha az utóbbi se létezne, de ez egy másik történet.
Ez az az apró tényező, mely ezt az elmebeteget oly népszerűvé, egyszersmind praktikátlanná teszi. Nem értem ugyanis, minek teremtünk egy mítoszt, csak azért, hogy leromboljuk és fájdalmat okozzunk a gyerekeknek.
Ettől a mesétől nem lesz jobb senkinek…
 
Az egyetlen mód, ahogy értelme lenne ennek a dolognak, az ez. Sajnos csak angolul találtam meg a neten, pedig ezt mindenkinek el kellene olvasnia életében egyszer:
A Mikulás szelleme nem hord piros ruhát.
Így, és csak így van és lehet értelme a Mikulás mítoszának, és mindannak, amit jelképez…

 

93 komment · 1 trackback

Címkék: kamu konzum hagyomány téldömping

A bejegyzés trackback címe:

https://hulyeemberek.blog.hu/api/trackback/id/tr31577147

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Fidesz-terv a Mikulás rendszabályozására (dokumentummal!) 2009.12.06. 15:11:08

Mindig is gyanús volt, hogy a "minden gyerek egyenlő" ideológia húzodik meg a vén vörös tevékenysége mögött - jelentette ki belső tájékoztatóján Cser-Palkovics András a Fidesz helyettes szóvivője. Polgár körös felmérésekre hivatkozva elmondta...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bayard 2009.12.06. 10:31:36

A lényege, hogy felkészítsük a gyereket az élet nagyobb mítoszaira, mint igazság, hazaszeretet, önfeláldozás stb. Nem az én gondolatom (Terry Pratchett: Hogfaher), de egyetértek vele.

bayard 2009.12.06. 10:42:44

lemaradt az f: *Hogfather

InteriorLulu 2009.12.06. 10:45:46

"Nem értem ugyanis, minek teremtünk egy mítoszt, csak azért, hogy leromboljuk és fájdalmat okozzunk a gyerekeknek."

Talán mert amikor leromboljuk, már nem okozunk különösebb fájdalmat, lévén a gyerek akkor már nem az a kisgyerek, aki még saját boldog tudatlanságában várta évről-évre a rejtélyes ajándékosztó bácsit.

Klaci55 2009.12.06. 10:48:22

Az én gyerekeim-most már 30 körüliek-egészen 10-11 éves korukig hittek benne...És nem hiszem,hogy valamiféle traumát okozott volna számukra bármi is a Mikulással kapcsolatban.Ezért kár volt szösszenned.

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2009.12.06. 10:51:29

Tök jó, hogy te ilyen korán felnyitod azon gyermekek szemét, akik például a napköziben internetezgetve jutnak el ebbe a fertőbe... Le merném fogadni, hogy szíved szerint szexuálisan is "felvilágosítanád" őket, te pedofil állat!

Frank99 2009.12.06. 10:55:34

és ki volt az a fax, aki főoldalra rakta.
Ti nem vagytok komplettek, neked nem volt gyereked te állat!

Frank99 2009.12.06. 10:56:52

arról nem is beszélve, hogyan jön ide Obama???????????????
hülyébb hasonlatot nem találtál?

Levéltetű 2009.12.06. 11:02:45

Kíváncsian várom a további habzó szájú kommenteket. Eddig egész jó a felhozatal.

Helen H. · http://szopizmus.blog.hu 2009.12.06. 11:06:07

Kedves posztíró, azt hiszem, jobb lenne, ha Te is az Északi-sarkra költöznél, mert ott nincs olyan sok ember...
Harminc éves vagyok, de tegnap én is sorban álltam városunk Fő terén, hogy láthassam a Mikulást. Pedig még gyerek se volt velem, aki miatt múszáj lett volna végigcsinálni a ceremóniát. Ha Neked kellemesebb, hogy a napi politika és egyéb zűrök kössék le minden szabadidődet, akkor uccu neki, nem kell mikulásoznod. Én viszont inkább élnék kicsit...

amc 2009.12.06. 11:10:50

index főoldal, kiskancsó örüljél!

lOc (a pasztafáriánus) 2009.12.06. 11:14:08

Ha ez a poszt nem poén hanem komoly, akkor a posztíró egy elmebeteg barom.

Én pl. kurvára nem emlékszem arra mikor tudtam meg, hogy nem létezik télapó/mikulás/jézuska, de emlékszem milyen jó volt, amikor még azt hittem igen.

A nép fia 2009.12.06. 11:16:14

Várom, mikor lesz zsidózás. Ha már a kommunistákat sikerült belecsempészni a szövegbe... :-D

De tényleg, Obama hogy kerül a képbe? A minap egy kaliforniai nővel beszélgettem, és azt mondta, igazából teljesen jól végzi a munkáját ez a fekete fiúcska, és Arnoldról is jó véleménye volt.

Bár én sem hiszem el, hogy egy éjszaka alatt körbejárja a világot, ajándékokat, meg mindent osztogatva, azért jól esett, mikor szembe jött velem az utcán egy Mikulás-imitátor, és a kezembe nyomott egy Snickerst. Tényleg az a kedvencem! Akkor... lehet, mégis létezik és tudta?

Balt 2009.12.06. 11:16:16

@Levéltetű: Nincs ezzel semmi baj. Megértem, hogy fellép nálatok az ilyen poszttraumás frusztráció, mikor végül megtudjátok: a Mikulás ugyan ma nem létezik (legfeljebb a Dzurinda eljövetelét várhatjuk), bár kétségtelen, élő legenda egy néhai egyházfi nyomán, már csak ezért is kötelező lenne ápolni az emlékét, gyereknek felnőttnek egyaránt!

Fue · http://www.english-hungarian.com 2009.12.06. 11:16:38

Valójában amikor elmondod nekik a valóságot, úgy érzik, hogy egy nagy titokba avattad be őket. Ez bőven kompenzálja a csalódást.

A fikázó kommentelőknek: a posztolónak valószínűleg nincsenek gyerekei, ne bántsátok emiatt. Elvileg igaza lehetne, de érzelmileg nem tudja megélni ezt a dolgot - nem tehet róla.

Pénteken voltam Mikulás egy oviban, holnap egy másikba megyek - fantasztikus élmény.

Alizé 2009.12.06. 11:17:16

Egy csak egy szimpla provokáció...Úgy tűnik a más vallásúak egyre kevésbé akceptálják a kereszténységhez köthető ünnepeket, szokásokat...

Pincehelyi 2009.12.06. 11:28:37

Annyire hülye (a cikk), hogy nem is érdemes hozzászólni.

Thresher 2009.12.06. 11:37:42

@"the dragon": Mert azok a gyerek, akik még hisznek a Mikulásban, azoknak pont annyi XP-jük van hogy tudjanak kezelni egy számítógépet, meg blogokat OLVASNI!

Az egy dolog hogy a poszttal nem értesz egyet, de az is egy dolog hogy jóval kapitálisabb faszságokat beszélsz....

SLacc 2009.12.06. 11:40:48

Ez az egyetlen valamire való "ünnep". A többi szarabb, a háttere miatt. Hogy miért akartak kommunista ünnepet a Mikulásból? Tanulj még. Sokat. Hogy ez egy életen át tartó traumát okoz? Nos, akiknek igen, azok mind gyilkolják le magukat, kevesebb retardált lesz.

Thresher 2009.12.06. 11:45:22

Még valami: Ha posztíró majd azt találja mondani hogy nem hisz a Fogtündérben, akkor is egy elmebeteg/Pedofil/fasz/hülye (megfelelő aláhuzandó) lesz?

Nem hiszem hogy elsősorban a posztoló elmeállapotával van baj, főleg ha ilyen kommentek jönnek. Vagy a Mikulás nektek a rokonotok? Amugy meg ne gyertek a gyerekekkel, ha nektek trolloknak is az van, akkor nem 'tom kit kell most sajnálni...

BTW, Én nem értek egyet a poszttal (<---Látjátok így is lehet, okosodjatok!)

6faludi (törölt) · http://lacikonyha.blogspot.com 2009.12.06. 11:53:07

pont annyira színvonalas a poszt, mint hogy az index ebből főoldalas ajánlót csinált. az origó kidobott egy Mikulás-történetet, érdekes nem fájt nekik a kedvesség.

ifj. Farkas Gyula · http://kosbor.blog.hu 2009.12.06. 11:54:44

Kedves kommentelők!

Én akkor ábrándultam ki végleg a télapóból, mikor egy periódusos rendszert kértem tőle ötévesen, erre képes volt kiszúrni a szemem egy fonnyadt naranccsal és egy kakaómasszából készült figurával. Micsoda skandallum!

Üdvözlettel:
ifj. Farkas Gyula
a BME mérnök-fizikus szakának ötödéves hallgatója kondenzált anyagok fizikája szakirányon

6faludi (törölt) · http://lacikonyha.blogspot.com 2009.12.06. 12:00:18

"Ettől a mesétől nem lesz jobb senkinek…"

itt tűnik ki, hogy a cikkírónak ritkaszar gyerekkora lehetett. talán nem én vagyok az egyetlen, akinek jobb volt így a gyermek időszak. és nem éreztem magam átverve, se hazugságban. egyszerűen jó volt hinni valamiben.

aki pedig ide is a politikát keveri, mint népmanipulatív eszközt, az egy dilettáns idióta.

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.12.06. 12:01:56

Nem sok gyerekismerüsüm van, de mindegyik remekül lekezeli a kérdést. Ugyanúgy mesefigurának tekinti a Mikulást, mint a Hófehérkét, vagy idiótán trillázó lila rémségeket.
Elvárják a közös élményt, az ajándékot, de nem különösebben izgatja őket. Nem jobban, mint bármilyen más mesehős. És teljsen mindegy nekik, hívhatnák tőlük akár Télapónak is azt a szerencsétlan, kissé alkesz, dagesz fazont.

Frank99 2009.12.06. 12:04:33

@Fue:
nálad a pont.

Ez a barom meg egy érzelmi fogyatékos.

Az én fiam is 2 hete tudta meg, hogy nincs Jézuska és Mikulás sem, Okosan beszélgetve vele, még fel is nézett ránk, hogy a titkot TE mondtad el neki, és nem egy ilyen barom...

és hogy ezt pont a 6-án kellett kitenni a főoldalra, egyáltalán a blogra, ez egy ritka na parasztság és érzelmi sivárság, a szerkesztőktől is!

papillon 2009.12.06. 12:05:44

Mit b@..ogatjátok szegény Mikulást. Ő is csak egy csóró pedofil vénember, aki évente egyszer jól kiszórakozhatja magát.

Art Mooney 2009.12.06. 12:11:35

milyen igaz. az is mekkora hülyeség, h ún. "meséket" olvasnak fel a gyerekeknek. de hát azok mind nem igaz történekek! mekkora hülyeség pld., h a mesékben az állatok beszélni tudnak, ilyen hülyeségre tanítanánk gyerekeinket? követeljük index-címoldalra a nyílt propagandát a mesék ellen, h mindenki hülye aki nem a blikket és a story magazint olvassa fel a gyerekeknek esténként és nem goatsével plakátolja ki a gyerekszobát!

Szűcslaci 2009.12.06. 12:11:59

Szerintem meg a cikkíró most tudta meg, hogy nincs Mikulás. Indulatból írta ezt a marhaságot. Ha nem, akkor meg jó nagy marha állat.

_saint_ 2009.12.06. 12:17:32

Nem különösebben izgat a kérdés. Elvoltam én is Mikókával meg Jézuskával meg az összes mesehőssel gyerekként, akikben még ma is hiszek. Remélem nem egyedül vagyok 30 évesen így. És kb ezt akarom átadni a gyerekeimnek is egyszer.

Az idézet meg szerintem létezik magyarul, max nem a neten, hanem könyvesboltban. Próbálkozz ezzel:
www.animakonyv.hu/index.php?BODY=BookInfo&OP=details&ID=17536&VISIT=1&sz=jack-canfield-mark-victor-hansen&t=eroleves-a-leleknek-2-s13

Nádasi Balázs 2009.12.06. 12:18:14

Nemtom, szerintem minden ünnep jó, ami a gyerekekért van. Fene se tudja. De respekt annak, aki Pratchettet idéz :)

Beren 2009.12.06. 12:20:25

Felesleges és gonosz dolog bántanotok szegény posztírót. Abból amit írt, úgy tűnik elég szomorú élete van e nélkül is.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.12.06. 12:24:57

A blog címe és ez a post hűen tükrözi a post toló értelmi színvonalát.
Jobb címet nem is adhatott volna a blogjának.
Csak így tovább!

BoBszi 2009.12.06. 12:34:24

Kedves Kommentelok
Bizonyare sokatok figyelmet elkerulte a belinkelt oldal, ahol egy angol nyelvu konyvbe pontossan le van irva amire (szerintem) a posztiro is gondolt. Megpedig az, hogy ebben az el anyagiasodott vilagban a Mikulas (es a Karacsony is) mar reg csak arrol szol hogy vegyunk valami draga, csillogo, meno dolgot a korulottunk eloknek, kotelezo jelleggel, nem pedig arrol, hogy az ajandekozas orome vegett ajandekozzunk.
Es ne csak ezeken az unnepeken legyunk boldogak es figyeljunk a szeretteinkre hanem az ev osszes tobbi napjan is.

Nikol8 2009.12.06. 12:46:05

A kisgyerekeknek most sem kell drága ajándék a mikulástól, mindennek örülnek, amit kapnak, még a mogyorónak is.

Az én gyerekeim 4 és 2 évesek és semmiért nem adnám, azokat a csillogó szemeket, amikor odamentünk a városi télapóhoz és telepakolta a kapucnijukat mogyoróval meg adott egy csomag ropit.

Pedig kaptak drága csili-vili játékokat és rengeteg mikuláscsomagot is, de az volt az igazi.

Nekem sem okozott traumát, amikor megtudtam, hogy nincs mikulás, nem is emlékszem, hogy tudtam meg, de arra emlékszem, hogy mennyire vártam, amikor még hittem benne (és akkor is amikor már tudtam, hogy nem ő rakja tele a csizmámat).

dex.ion 2009.12.06. 12:53:05

@Le Fay: "A lényege, hogy felkészítsük a gyereket az élet nagyobb mítoszaira, mint igazság, hazaszeretet, önfeláldozás stb. Nem az én gondolatom (Terry Pratchett: Hogfaher), de egyetértek vele."

+ ha jól tanulsz, jó munkád lesz, a politikusok érted dolgoznak, van női orgazmus.

grünweinsalz 2009.12.06. 12:55:54

Kedves cikkíró!
De nagy marha vagy!
Má' bocs, de az!

SLacc 2009.12.06. 13:06:12

Olvastam, amit a posztoló belinkelt. Nos, nem segít rajta. Továbbra is el van csúszva. Nagyon.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.12.06. 13:09:03

Szó sincs traumáról, a gyerek már kiskorában is pontosan megérti, hogy azt játszuk, hogy a felnőtt nem mond igazat, és játékból elhisszük, hogy a Mikulás hozta a csokit. Végülis kapunk egy csokit, és örülünk neki, mert a háttérben pontosan tudjuk, hogy a szüleink figyelmessége.

Ugyanez van a "hogyan lesz a gyerek" kérdéssel, a legtöbb 7-8 éves gyerek már a viccekből megtanulja a témát, de tudja, hogy nem illik tudni, ezért illemből nem tudja, és hagyja magának elmagyarázni. Nem tudatosan, hanem megszokásból, a sok gyermekekkel kapcsolatos nevelő célú képmutatás miatt, amik teljesen természetesek, mondhatni szükségszerűek.

Az nekem viszont egyáltalán nem tetszik, hogy sokan a Mikulást arra használják, hogy megalapozzanak későbbre más alaptalan hiteket, amiket a gyerekbe akarnak nyomni, legyen ez akár az első kommentek egyikében foglaltak köre. Ha valamit nem lehet simán és egyszerűen elmagyarázni, hanem trükközni meg mitizálni kell, az alapjaiban elhibázott és káros dolog, és kerülendő, főleg a fiatalok nevelésében a kamaszkorban és utána. A kisebb gyerekeknél ez sajnos szükségszerű, de nem véletlen, hogy pont a Mikulással szűnik ez meg (vagy fogtündérrel, attól függően, hogy melyik kultúrkör) kábé 5-6 éves korban.

Összefoglalva: én is örültem gyerekkoromban a mikuláscsokinak, de pontosan tudtam, hogy a mikulás csak egy jelmezes ember, de azt is tudtam, hogy az egyetlen célja, hogy örüljek neki, és így örültem is. A gyerekek nem hülyék. A legtöbbnek nem is okoz traumát mikor megmondják nekik, hogy nincs Mikulás, és pontosan azért nem, mert már tudják.

Cuncimokus 2009.12.06. 13:09:03

Csatlakozom azokhoz, akik szerint a posztíró 1 hűjje.

Az én két kölköm (10 és 12 évesek) már régesrégen nem hisz benne, de várják azért még :-) És emlékszem, amikor Dani fiam jött haza az ÓVODÁBÓL, és mesélte, hogy jött a Mikulás, és Jan apukája volt az.
- Hát ezt meg miből gondolod, kisfiam?! (Elképedés)
- Onnan, hogy mindenkitől megkérdezte a nevét, csak Jantól nem.

Nem kell hülyének nézni a gyerekeket, ők okosabbak, mint sok felnőtt. Ha tudják is, hogy játék, attól még élvezik.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.12.06. 13:10:03

@dex.ion: nekem egyébként gyanús ez az idézet, Terry Pratchett nem arról híres, hogy pártolná az ilyesmit :)

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.12.06. 13:12:14

@Cuncimokus: akkor csak az első mondatod téves, mert egyetértesz a posztíróval :DD

rougon 2009.12.06. 13:13:58

csatlakozom azokhoz, akik szerint a kommentelők nagy része egy hülye barom:)
a cikkíró nem mond semmi újat, csak hogy nem létezik a Mikulás...ez valóban hihetetlen, ki gondolta volna?:) de az Obamás, kommunistás dolgot szerintem is tök felesleges és nagy baromságbelekeverni, utálom ha politikai dolgokat felhozzák ott ahol annak semmi keresnivalója

bayard 2009.12.06. 13:25:29

@flugi_: A Halál magyarázza Susan-nek, hogy először meg kell tanulni hinni a kisebb hazugságokban, hogy aztán tudj hinni a nagyobbakban, mint Igazságosság, Megbocsájtás, Kötelesség stb. Mert bár ezek az eszmék nem léteznek, az embereknek hinni kell bennük. Ez tesz minket emberré (könyv & film vége)
én se értem, mi ez a nagy érzelmi kitörés a kommentelők részéről, istenem, valaki úgy gondolja, hogy a Mikulás hülyeség (sőt, ha jól értem, hamarosan következik, hogy a karácsony is az, meg a szilveszterezés, meg a szánkózás); és akkor mi van?
az index meg nyilván azért dobta főoldalra, mert tudta, hogy a sok mikuláspárti kórusban kezd visszahülyézni.
Persze az is lehet, hogy a húsvéti nyuszi van a háttérben, rávall a stílus meg a témaválasztás is

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2009.12.06. 13:26:52

@Thresher:

Nagyon sajnálom, hogy retardáltak között nőttél fel - és nem lógtál ki közülük, ez nyilvánvaló -, de igazán tudhatnád, legalább hallomásból, hogy egy tisztességes MAGYAR gyerek már 3,5-4 éves korában folyékonyan olvas, a netet pedig már korábban is kezeli...

6faludi (törölt) · http://lacikonyha.blogspot.com 2009.12.06. 13:28:43

annyira jó, hogy a kommentelők ugyan azon véleményen vannak és még nem romlott el teljesen a szemlélet :)

ebben az amúgy alattomos és szemétrohadt világban legalább ennyi jó legyen már...

dex.ion 2009.12.06. 13:29:46

@"the dragon": 3,5 évesen folyékonyan olvas?
nem tudok rájönni, h te most ironizálsz-e, vagy...? hát remélem.

Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2009.12.06. 13:35:12

Miért nem érzitek az iróniát az írásban?

Szerintem nem a télapó kultusz ellen szóűl, hanem az azt körülvevő mizériáról.

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2009.12.06. 13:44:55

@dex.ion:

Te ugyebár Thresher legjobb pajtása voltál a napraforgó "fejlesztőközpontban"?

dex.ion 2009.12.06. 13:50:25

@"the dragon": persze mér is várok tőled érveket, vagy legalább példákat személykedés helyett...legyen elég annyi, elmondom szépen, bár ezek után nem hiszem h megérted, h egy átlagos magyar gyerek 6, vagy 7 évesen kezdi el kerekíteni a betűket az általánosban, úgyhogy kevésbé valószínű h 3,5 évesen folyékonyan, értőn olvasna. látod, te sokkal több lehetsz, mégse megy...

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2009.12.06. 14:01:21

Nos, az én gyerekeim a látható, az utcán szembe jövő, oviba látogató Mikulásokban már nem hisznek. Tudják, hogy ők csak a valódi Mikulás segítői, konkrétan kifigyelték, hogy a szakáll nem valódi. Az igazi Mikulás az, aki este, miközben ők a kádban vannak, becsempészi az ajándékokat, megissza a neki kikészített langyos tejet és megeszi a kekszet. És aki annyira siet, hogy útját a gyerekek ágyáig - ahova az ajándékokat leteszi - elszórt szaloncukrok jelzik.
És ez a Mikulás nem fog eltűnni a lelkükből, pontosan tudják azt, hogy szeretetből ad nekik ajándékokat. És ezen az sem fog változtatni, ha néhány év múlva kiderül, hogy apa és anya az, aki így készített számukra izgalmas meglepetést. Apa meg anya pedig örömmel lesz Mikulás, mint ahogy Jézuska is, a húsvéti nyúlról már nem is beszélve.
Persze, hülyék az emberek, ezzel többé-kevésbé ők is tisztában vannak. De tudod kik a legnagyobb hülyék? Akik hiszik és fennen hirdetik, hogy a valódi Mikulás - már az a mikulás, amit ez a hagyomány jelent: tudod, Törődés, Odafigyelés és Szeretet - nem létezik.

bedouin · http://www.bedouin.hu 2009.12.06. 14:03:50

A gyerekeknek igenis szükségük van az ilyen szerethető karakterekre mint pl a Mikulás... Csak meg kel nézni őket, amikor találkoznak akárhol egy pirosruhással, olyan nekik ez, mintha a meséből lépett volna elő :)

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2009.12.06. 14:08:27

@dex.ion:

Felőlem álltathatod magad azzal, hogy te, vagy a kölykeid nem vagytok szellemi fogyatékosok, viszont ha ez azzal jár, hogy megvezeted a többi átlagos szülőt, akkor nem jársz el fair módon!

dex.ion 2009.12.06. 14:10:41

@"the dragon": :))
oké, te nyertél, te szarod a nagyobbat. pá

érdeklődő 2009.12.06. 14:17:11

Nem igazán tudom eldönteni, hogy a mai világban a kiábrándult szarkasztikus nihilizmus, a sztoikus rezignáltság és pragmatikus sótlanság elmét fertőző divatja a nagyobb baj, vagy a mítoszokba kaposzkodó romantikus szenvelgés, a mikulásozás meg egyéb ünnepek megünneplése.

Személyszerint ünnepekkor szeretek hinni a mikulásban. Úgy nőttem fel, hogy sosem hittem benne igazán, illetőleg mindig tudtam, hogy effektíve nem jön be a lakásba egy szakállas vén szar és nem dugdossa a cipőnkbe az ajándékot, hanem a szüleink próbálták béna cselekkel és megtévesztéssel meg a nagymama hadrendbe állításával kieszközölni a mítosz életben tartását.

De jó volt legalábbis egy kicsit hinni benne... Jó dolog karácsonykor hinni a karácsonyban és egy kicsit kizökkenni az indexes-blog.hu-s flegma mindenúgyismindegy csináljunk belőle poént posztmodern szarságból. Néha jó egy kicsit giccsesen romantikázni...
A gyerekeknek meg muszáj... Nem tudom miért, de jól éreztem magam átverve.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2009.12.06. 14:19:31

A gyerekek imádják a meséket. Ezt tudjuk. (A felnőttek is, csak ők már más meséket imádnak, Barátok közt, Fűrész, Négy esküvő és egy temetés, efféléket.) Nekik igazi öröm várakozni, készülni, erre még jól emlékszem a saját kisgyerekkoromból, és a később általam figyelt kisgyerekeket látva is. A hangulat kedves, jó esetben a már sötét délutánon valami Mikulásos műsor vagy film is van a tévében, ünnep. Az ajándékot szerintem másnap reggel kell a cipőben megtalálni, de 5-én este is ugyanolyan jó. "Te nem hallottál valami zajt az ablak felől? Gyere, nézzük meg!" Hát nem boldogság az ilyen játék gyereknek-felnőttnek? Én a saját szememmel láttam, amikor a kislányom karácsonykor a karácsonyfát rejtő szoba kulcslyukán kukucskálva egyszer csak felkiáltott, és rohanva újságolta, hogy egy nagy piros fényt látott a (sötét) szobában! Ő tényleg látta! Értelmetlen gonoszság lett volna elmagyarázni neki, hogy ott nem volt semmiféle fény, ne beszélj hülyeséget, kislányom. Hanem együtt bemegyünk a szobába, és ott van a feldíszített karácsonyfa, ajándékokkal. Aki nem látott még ilyen katarzist, az szegény lelkű ember maradt, sajnos.

A gyerek aztán minden zökkenő nélkül egyszer már tudni fogja, hogy ez egy mese, játék volt, és ő élvezte a játékot. Élvezni fogja ezután is, mert tudja, hogy ez játék, és játszani jó. Hererál, ha te ezt megrázkódtatásként élted át, és ezért lettél ilyen depressziósan, keserűen cinikus, akkor menj el egy pszichiáterhez, és sírd ki magad neki. Talán még gyógyítható vagy.

BKV - Önnek megyünk 2009.12.06. 14:20:15

nabazmeg! nincs mikulás??????? aztakurva eletit nekije....

Thresher 2009.12.06. 14:24:43

@"the dragon": "MAGYAR gyerek már 3,5-4 éves korában folyékonyan olvas, a netet pedig már korábban is kezeli..."

Lol, akkor most ki a retardált? Bár bocs, akkor lehet hogy te is 4 éves vagy...

Dragon ezennel felvéve a troll listára....

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2009.12.06. 14:34:19

@Thresher:

És ebben az elit klubban való tagság jár valamiféle extra jogosítvánnyal? Mire is gondolhatok... például megbaszhatom anyádat a seggénél fogva, hogy közben kamerázol?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2009.12.06. 14:37:23

Cyr, ez a meserészlet az elszórt szaloncukrokkal, ez kedves, én még nem ismertem. Igen, ilyen mesék azok, amelyek kedves élménnyé teszik a Mikulás-ünnepet.

Hogy a Télapóban pontosan mi is a kommunista, azt sosem értettem. Soha nem is tudta megmagyarázni senki. Azon kívül, hogy Mikulaš helyett a Дед мороз (Fagy apó) nyomán egyesek Télapónak hívják az illetőt. Tökmindegy volt. Kétféle neve van és kész.

Én még emlékszem, amikor háromévesen a megilletődöttségtől elfúlva és elnémulva álltam szemben a mikulásruhába öltözött nagymamámmal, és kaptam tőle egy műanyag Dutra traktort, amelynek a papírdoboza garázsnak volt megmintázva ('65-ben ez csúcskategória volt). És később is viháncoltunk, amikor a jól megtömött piros csomagban olyan kis kocka alakú csokik is voltak, akkor azok voltak a legfinomabbak. Meg csokimikulások, amelyeket aztán napokig az ablakba állítva tároltunk, mert olyan szép volt kintről nézni. És láttam kis gyerekeket az iskola tanárainak gyerekei számára rendezett kicsi ünnepségen, ahogy bátortalanul és megszeppenten gondolták át villámgyorsan a múltjukat arra a kínos kérdésre válaszul, hogy jók voltak-e. Hiszen a Mikulásnak nem szabad hazudni, ő úgyis tudja. Aztán a mérleg jó irányba billent, és kaptak egy szép piros csomagot, és pirult a fülük a gyönyörűségtől. Ezt kellene elrontanunk a realitás nevében? Ráér még arra a gyerek, úgyis lesz még része abban is elégszer. Most hadd érezze jól magát egy kicsit.

Panther V. · http://kigondoltam.blog.hu 2009.12.06. 14:44:53

A kommunisták átnevezték a Mikulást, de ezzel csak azt tették mint a büdös kapitalisták (USA). Arról senki nem beszél mi volt a helyzet a náci Németországban vagy Izraelben?

SLacc 2009.12.06. 14:53:20

Kommentelők!
Ne okozzatok fájdalmat sok-sok embernek azzal, hogy nem ismeritek a nyelveteket. Tessék megtanulni írni.
A mondandótok viszont oké. A posztolóé nem.

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2009.12.06. 14:56:01

@Panther V.:

Én nem tudom, hogy Izraelben miképp is működik ez a dolog - de az biztos, hogy sok pénz van benne - , ám van egy olyan gyanúm, hogy a posztoló ki tud majd segíteni a kérdésben...

Jedlik 2009.12.06. 15:02:33

Nekem a mikulásiparral a legnagyobb bajom, hogy hímsoviniszta, nőket kirekesztő üzletág. Egyszerűen felháborító a mai társadalmunkban, hogy nincs női, de továbbmegyek, meleg mikulás.
A gyerekeket idejekorán meg kell tanítani a világ működésére, és pl. a homoszexualitás elfogadásában a mikulásnak igen nagy szerepe lehetne.

eternity · http://eternity.blogter.hu 2009.12.06. 15:04:08

Sosem gondoltam volna, hogy egy ilyen gügye kis baromkodás ilyen ijesztő indulatokat gerjeszt.
Manapság már mindenkinek fussa internetre...

Panther V. · http://kigondoltam.blog.hu 2009.12.06. 15:08:05

@eternity:

Ráadásul újabban a nôk is hozzászólhatnak. Ott történt az elsô hiba mikor háztartástanon kívül mást is tanítottak nekik.

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2009.12.06. 15:14:18

@Panther V.:

Én nem mondom, hogy a nők sokkal-sokkal butábbak lennének nálunk férfiaknál - még akkor sem, ha a nickem mellett lévő link egy ezt alátámasztani hivatott igaz történetre mutat... -, viszont ettől még ez a helyzet.

bloodhound v2.0 2009.12.06. 15:15:40

"egy tisztességes MAGYAR gyerek már 3,5-4 éves korában folyékonyan olvas"

"Tök jó, hogy te ilyen korán felnyitod azon gyermekek szemét, akik például a napköziben internetezgetve jutnak el ebbe a fertőbe... Le merném fogadni, hogy szíved szerint szexuálisan is "felvilágosítanád" őket, te pedofil állat!"

no comment, ezek a beszólások önmagukért beszélnek. dragon, te szimplán elmekórtani eset vagy, és csak azért fröcsögsz annyira a posztíróra, mert ugyanazon a pszichiátrián kezelnek mindkettőtöket, és elvette a mikuláscsokidat tegnap.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2009.12.06. 15:23:51

@Panther V.: Tökéletesen igaz, az amerikai filmek sokkal több kárt okoztak a mi Mikulás - karácsony ünneppárosunkban, mint az oroszok egy új névvel. Ma az a kérdés, hogy végül is mikor jön a Mikulás, jóval több vitát és kavarodást okoz a gyerekfejekben, és sajnos a mi hagyományos 24-i Jézuska-teóriánkat hamarosan elmossa a Coca-Cola-Mikulás 25-i akciója. Aki egyszer már járt nálunk 5-én este. Nabasszus, ezt magyarázzuk ki.

Nem tudom, hogy a nem keresztény vallásúaknak okoz-e problémát a körülöttük élő keresztények és egyszerű hitetlenek Mikulás-ünnepe. Mondjuk, a kérdés elég szűk területre korlátozódik, mert nem sok országban van 5-én ilyen ünnep. Azt tudom, hogy például a japánok, akik között a keresztények jócskán kisebbségben vannak, a karácsony ajándékozó szertartását, mint gigantikus vásárlási lehetőséget, már simán befogadták.

Jedlik, hogy legyen felismerhetővé téve egy buzi Mikulás? :-))) Szűk, fényes naciban és egy piros, prémes topban, egy édes kis sapkával? Kis virgáccsal, amivel meg lehet legyinteni a csúnya rossz fiúcskákat.

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2009.12.06. 15:29:11

@bloodhound v2.0:

Na, mégcsak az kéne, hogy a te "troll listádra" is felkerüljek!

Metz 2009.12.06. 15:36:30

elmondanám ha nem unnád nagyon, hogy megy ez belgiumban:

A Sinterklaas jön a Zwarte Piet -tel és a lovával (akit Rosszidőnek hívnak) Spanyolországból a stoomboot nevü hajójával. A gyerekek kapnak csokit sutit ajandekot cserebe a lonak adnak répát, amit a cipőbe kell belekarni hogy a ló megtalalja.

ennyi

Art Mooney 2009.12.06. 15:49:54

@bloodhound v2.0: HOLY SHIT Aeris dies!!!!1 ..ez egy troll, és belőled él.

Art Mooney 2009.12.06. 15:54:31

ja, a posztoló akkor filmeket se nézzen, főleg ne sci-fit, hisz az mind nem igaz ám ami benne van! az élvezetéhez el kéne fogadni másfél órára, h mondjuk léteznek jedik! milyenlennemár egy európai értelemben vett értelmiségi posztolónak..

Balt 2009.12.06. 16:55:04

@Jedlik: :)) Ez jó! Én is nagyot röhögtem, mikor Obama felavatta a zország x-mas tree-jét mrs. Santa asszonysággal. (És miért nincsen albínó krampusz? Skandalum!)

Thresher 2009.12.06. 17:09:06

@"the dragon": Nem-nem, semmi ilyen extra dolog, ez csak ilyen képzeletbeli lista, amin a hozzádhasolnó szőrtelten zsacsis egyének vannak.

Nyugodtan írj csak vissza, nem fog érdekelni. Ahogy senki mást sem...

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2009.12.06. 17:26:33

@Thresher:

Hé, azt nem tudtad, hogy csupasz zacsival vádolni valakit, miközben annak nem is olyan, becsületsértésnek minősül, és a magyar jogszabályok azt bűntetni hivatottak? És a helyedben elkezdenék keresni egy jó ügyvédet, mert a blog.hu pillanatok alatt kiadja majd az adataidat...

6faludi (törölt) · http://lacikonyha.blogspot.com 2009.12.06. 17:41:53

:D:D:D zseniális milyen eszmefuttatások mennek itt Télapó címszó alatt...

Levéltetű 2009.12.06. 20:58:08

@"the dragon": Eddig messze ez a hozzászólás vezeti az igényességi listát. Csak így tovább.

Pincehelyi 2009.12.06. 21:19:19

@BoBszi: Hát akkó mé' nem ezt írta le a szerencsétlen magyarul, amit akart? Vagy csak lusta leírni, amit angolul olvasott?

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.12.06. 21:56:45

@Pincehelyi: amit akart, leírta. Aki meg nem tud angolul, az tudhatta, hogy nem tud mindent, minek kommentel félinformálva? Minden második komment itt azt jelenti, hogy "nem tudok angolul, vagy lusta vagyok olvasni, inkább beszólok valamit" :)

boogieee · http://www.pallas70.hu/logisztikai-ugyintezo.php 2009.12.07. 09:06:42

Gyerekkorban még szükség van erre, aztán már 5-6 évesen kinövik úgyis. a ilyen sok tuskó szülőnek, mint a poszt írója lesznek aberrált gyerekei!

Archenemy 2009.12.07. 16:11:56

Szerintem nem csak a postíró a tuskó, hanem itt MINDENKI!

Akinek nem inge, ne vegye magára.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.12.07. 18:03:53

@Archenemy: na ezt aztán megfogalmaztad, most mindenki tudja, hogy mire is gondoltál :D

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.12.07. 19:40:16

@"the dragon": ugyan már, természetesen NEKEM nem ingem.

valakinek inge? Jelentkezzen :D

borsics_aa · http://minerva-szki.hu/ 2009.12.08. 14:24:11

Remélem, nincs gyereked, de ha van akkor meg ne neveled ilyen "puritán" módon!
süti beállítások módosítása