Kontakt

hulyeemberek@citromail.hu

Tvityó

Kimiccól

Ki van itt?

Címkék

18 (2) adat (4) alku (2) amerika (2) angolország (2) autó (3) baki (11) betegség (1) bevásárlóközpont (3) blog (14) boksz (3) bűn (5) bürokrácia (2) celeb (12) első (1) erdei (3) fidesz (7) film (5) flash (1) foci (3) fontos (13) freddyd (1) frizbi (1) hagyomány (6) hellókarácsony (1) hétköznap (21) hollywood (1) hülyék (82) hungarikum (32) index (3) internet (19) iskola (4) jobbik (5) kampány (3) kamu (6) kis játékelmélet (5) kocka (13) konzum (9) korrupció (2) közlöködés (3) közvetítés (3) kritika (10) lmp (2) lopás (5) magánfilozófia (10) másság (9) maunika (2) mszp (4) munka (4) művészet (2) norbi (2) ov (3) párkapcsolat (3) parlament (3) pénz (5) picsa (2) politika (17) primitív (4) probléma (6) rádió (2) rasszizmus (6) reklám (1) re akció (4) sport (19) sportgéza (8) szaknemértő (4) szar (1) szavazás (4) színház (1) társadalom (3) társkereső (1) téldömping (2) telefon (1) tévé (30) u16 (1) undorító (6) vallás (1) vendégszerző (11) vers (1) voks10 (2) who (1) wikipedia (1)

Az emberek hülyék - Fizetős flashjátékok

2009.10.24. 02:27 :: hererál

Ki az a barom, aki képes fizetni egy flashjátékért, amikor egy csillió ingyenes van ÉS azért a pénzért vehet rendes játékot is?

Tudom, cirka 6 dollárért lehet kapni fél éves hozzáférést, mesélik itt, de akkor is! Ennyire nívósnak tartani egy flashjátékot… vagy akár többet is...

Emberek, a flashjátékok INGYENESEK! A készítő bevétele a reklámokból és a szponzorációból (Armor Games, Kongregate… soroljam?), valamint esetenként a pályázatokból áll. A fizetős flashjáték még a fizetős vécénél is rosszabb, és a legnagyobb probléma az, hogy üzletileg veszteségesnek tűnik!

 
Nem tudom, az-e. De nézzünk bele egy átlagos flashgamer (jelen esetben én) fejébe:
„Hmmm… Adott ez a játék. Egész jó! Olyan, mint a Rötyöke 2000, csak szebb és egy kicsit nehezebb. És jóval több a pálya! Van 200! De jó! Na, kész vagyok a huszadikkal, most pedig… mi a? Fizetős?! Azanyátok! Most komolyan azt hiszitek, hogy tejelni fogok a Rötyöke 2000 koppintásáért? Inkább játszom azt, az legalább ingyenes!”
 
Ez természetesen emberfüggő. Biztos van, aki évi 2500 froncsit rááldoz a flashjátékokra pl. egy AoE2 megvásárlása helyett, de az emberek nagy része – lássuk be – idegenkedik egy ingyenesen megkapható dologért pénzt kiadni. Még akkor is, ha minőségi dologról van szó.
 
Üzletileg sokkal jövedelmezőbb a MochiAds. És egy ügyesen elhelyezett „Donate please”-gomb. Ha odaírod alá, hogy „to keep this game free”, garantált a siker. Az emberek ugyanis buknak erre – pláne, hogy válság van.

Mert hülyék.
Kedves fejlesztők és játékosok! Egyezzünk meg! Heti egyszer mindannyian ráböktök a reklámra (akár itt is, de várjatok, amíg felrakok sajátot), és cserébe nem lesz fizetős tartalom (amit nagyon sokan úgysem vesznek meg). Mindenki jobban jár, nem?

 

16 komment

Címkék: flash internet hülyék kocka

A bejegyzés trackback címe:

https://hulyeemberek.blog.hu/api/trackback/id/tr551471063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marvelous 2009.10.26. 01:10:14

Nem értesz ehhez, lehet azt hiszed hogy IQ 130+ vagy, de nem.

Flash játék a jővő összekötő kapocsa a Linux a Windows és a Mac Os között és ehhez csatlakoznak a telefonok és az egyéb kütyűk. Mert régen a játékok terén hasított a pc, ma? Előbb jelent meg a GTA4 is konzolra, évente max 1-2 nívós játék jelenik csak meg. A komoly játékok átkerültek a konzolra és egyben ez azt is jelenti, hogy a Windows már nem szükséges PC kellék. A PC erőssége a net, a közösségi játékok, melyek szintén flash alapúak (travian, the west, farmville).

A FLASH a világkorát éli, nincsenek határai és összeségében több időt eltöltesz vele, mint mondjuk egy Far Cray 2-vel.

Jövedelmező, elsősorban nem te vagy a célpont, a magyarok többsége nem használja az internetet vásárlásra. A bankok játék bankkártyákat adnak a fiataloknak, amikkel nem is lehet neten vásárolni.

Johnny Web 2009.10.26. 01:27:46

"a legnagyobb probléma az, hogy üzletileg veszteségesnek tűnik!"

Egyáltalán nem veszteséges, sőt...
Elég nagy iparág épült az ilyen fizetős játékokra.

"Fizetős?! Azanyátok! Most komolyan azt hiszitek, hogy tejelni fogok a Rötyöke 2000 koppintásáért? Inkább játszom azt, az legalább ingyenes!"

Igen, egy átlag magyar játékos így gondolkodik.
De egy amerikai az nem. Ott nem kapnak infarktust, ha valamiért fizetni kell néhány dollárt és bekérik a bankkártya számát.

hererál · http://hulyeemberek.blog.hu/ 2009.10.26. 01:32:57

Édesem, ne rohanjál le. Ne rohanjál le, mert falnak mész.
Mint írtam, rengeteget flashjátékozom. Anno volt is egy - kissé gagyi - játékom, szóval elhiheted, hogy tudok egyet s mást a fejlesztői-terjesztői témáról. A flashjátékokkal semmi bajom, de abban biztos vagyok, hogy a reklámbevételek potenciálisan sokkal nagyobbak, mint a demoverzió terjesztéséé. Ha megnézzük például a thatguywiththeglasses.com-t, akkor a havi 10000 dolláros bevétel adományokból és reklámbevételekből jön össze (bár az adományokért járó extra tartalom fizetősnek tekinthető). James Rolfe weboldala meg tele van reklámokkal meg egy eldugott Donate gombbal, plusz időnkénti eBay akciókkal. Nincs fizetős tartalom. Mégis elképesztő összegeket keres az AVGN-sorozattal, konkrétan abból él.
Nyilvánvalóan sokkal jövedelmezőbb a reklám, mint a demo-flashgame, mert egyrészt a piac akkora, és annyi rajta az ingyenes játék, hogy nagyon kiemelkedőnek kell lennie egy terméknek, hogy fizetősen is elkeljen. Másrészt ha utóbbi jobban működne, akkor elhiheted nekem, hogy a nagy oldalak (pl. Armor Games, Kongregate) és a fejlesztők mind ezt csinálnák. De nem, a szponzorációra és a reklámbevételre mennek rá, mert az sokkal jövedelmezőbb. Sokan vannak, akik úgy pontoznak a Kongregate-n, hogy "Trial version, so 1/5", azaz még a közösség sem feltétlenül tolerálja ezt a fajta hozzáállást.
Tisztázzuk tehát: Én azt mondom, hogy egy flashjáték a reklámbevételekre alapozzon, mivel a fizetős verzió annyi ingyenes versenytárssal néz szembe, hogy simán agyonnyomják - és ha nem, jövedelme akkor is töredéke lesz a reklámbevételekhez képest. A kedves fogyasztó meg kímélje meg magát attól, hogy olyan dologra költ, amit ingyen is pillanatokon belül megkaphat (sarkos példa: Untangled Deluxe és Planarity, bár itt van egy nyilvánvaló minőségkülönbség), és költse pénzét másra, például ugorjon el és jutalmazza meg magát egy nagyobb adag gyorskajával - ha már belekötöttél az AoE-javaslatba. Soha nem állítottam, hogy a flashjáték rosszabb egy pécésnél vagy konzolosnál. Én bizonyos fejlesztők pénzügyi orientációján vontam fel a szemöldököm.

Amúgy érdekel, az IQ-m 142. Nem azért, csak utálom, ha valaki ezzel jön.

Johnny Web 2009.10.26. 02:22:26

"Másrészt ha utóbbi jobban működne, akkor elhiheted nekem, hogy a nagy oldalak (pl. Armor Games, Kongregate) és a fejlesztők mind ezt csinálnák."

Mind a 2 modell jól működik.
A Kongregate az ingyenes játékokra állt rá, de vannak nagy oldalak, amelyek fizetős flashjátékokban utaznak.

Az egyik ilyen site-on az affiliate top10-be pl. csak 200-300 ezer dolláros jutalékokkal lehet bekerülni. El lehet képzelni, hogy mekkora üzlet ez, ha a jutalékok ekkorák.

Marvelous 2009.10.26. 05:37:04

Nem a Flash játék nem jobb, más. Konkrétan az egész PC ipar átalakulóban van. A Microsoft arisztokratikus-bürokratikus életciklusát éli, a nagy mamut haldoklik. Sok pénzt pazarol hülyeségekre, nem rugalmas, nem érti meg, hogy az Apple-t nem tudja legyőzni, mert míg ő a technikai háttérre koncentrál (lásd reklámjai: ebben van ez-meg ez is, míg abban nincs), addig az Apple röhög rajta, mert az Apple nem számítógépet árul, hanem "ruházati kiegészítőket". Bürokratikus mert, nem változtat a licens bonyolult feltételein. Más szóval a közeljővőben ennek és az árharcnak köszönhetően teret fognak nyerni a linux operációs rendszerrel előtelepített gépek. Mint már írtam, a különböző fajta operációs rendszerek között az egyik átjáró a flash. Az elkövetkezendő években így kiemelt szerepet fog kapni.

A PC-s játékdömping meghalt, a fejlesztők a konzolokban gondolkoznak. Évente pár igazi játék jelenik már csak meg, ezekért egyre ritkábban veszik meg a legújabb videókártyát stb-t az emberek. Sorozatokat nézünk, flash játékokkal játszunk, netezünk, zenét hallgatunk és online közösségi színtereken vagyunk jelen. Már másra használjuk a PC-t, az internet elterjedése is sokat változtatott a szokásainkon. Te is blogolsz a gépen, 7 éve még játékhoz kapcsoltam be a gépet...

Míg a weblapon egyedül (singleplayer) játszható játékok általában a demo illetve a reklámbevétel taktikáját alkalmazták, addig a közösségi (multiplayer) flash alapú játékoknál megjelent, hogy a különleges szolgáltatásokért fizetni kell. Míg az előbbieket rövid játékidő jellemzi, addig multiplayer alapúakat elég hosszú, ezért is alakult ki ez így. Mert milyen különleges szolgáltatást vennék meg egy pár óra alatt végigtolható játék esetében?
Az hogy egy játék igényes kell hogy legyen("kiemelkedő"), az a piacon elvárt és nem extra (evolució). Hisz ha rossz a terméked az nem a piac hibája, hanem a tiéd és te viseled a következményeit (éhenhalsz).

A baj az, hogy az egyszemélyes flash alapú játékról, írtál egy véleményt úgy, hogy nem konkretizáltad ezt.

thatguywiththeglasses.com-ot megnézve már értem miért megy tönkre a Motorola, ezt a részvényt sem javasolnám megvenni. Amúgy jó oldal, de nem nézek vissza rá.

"Üzletileg sokkal jövedelmezőbb a MochiAds. És egy ügyesen elhelyezett „Donate please”-gomb. Ha odaírod alá, hogy „to keep this game free”, garantált a siker. Az emberek ugyanis buknak erre – pláne, hogy válság van."

Marketing szempontból nem, mert éppen hogy nem vagy hülye, hogy egy amúgy ingyenes dologért fizetsz. A felhasználó abban fog bízni, hogy mások úgy is fizetnek majd. Illetve egy jól megírt játékért fizetnél amúgy is, egy rosszért meg nem.

Összeségében egy piaci szegmest elemezve azt hitted, hogy megismerted a piacot.

Ui: Kisebbségi komplexusra utaló jel az IQ-d (melynek sok fajtája van és begyakorolható, mint a Bejeweled facebookon, ahol egy kis gyakorlás után simán elérheted a 260000 pontot, mert az agyad "rááll") megadása, gondoltam leírom én is, de most nem vagyok képes ilyen vitába belemenni.

sockpuppet (törölt) 2009.10.26. 07:24:17

Úgy látom, te sem vagy kivétel. Miért nem a játék minősége és az dönt arról, hogy fizetsz-e érte, hogy mennyi időt és hogyan tudsz eltölteni vele? Meglehetős hülyeség aszerint válogatni, hogy milyen eszközökkel készült.

baliquez 2009.10.26. 08:18:41

A mikropayment a játékfejlesztés jövője, nem csak a flashjátékokban. Szerintem olyasmit véleményezz amihez értesz. Ez pont nem az.

Vogon 2009.10.26. 08:21:46

Fejlesztőként had legyen egy megjegyzésem a hülyézéshez.

A flash egy programfejlesztői platform. Ugyanúgy mint pl. visual c, vagy delphi vagy bármilyen gagyi gamemaker basic. A tartalom és a kivitelezés a fontos. Van akinek egy gagyi böngésző alapú játék mint a travian több örömet okoz, mint az überkonzolokra készített játékok. Ha van kedve fizet érte és megkapja. Ha nem, keres mást. Nem egyformák a felhasználók... szerencsére, különben mindenki 1-2 játékkal játszana csak. Más az értékrendjük mint neked. Én pl. a WoW-ért nem fizetnék egy fillért se, más meg az anyját is elcserélné egy level 70-es darkelf karakterre. Maradjunk annyiban hogy te vagy a hülye :P

danaz · http://www.autostat.hu/autos-forum 2009.10.26. 08:31:40

@Vogon: hát ha kapna valaki a blizzardtól egy DARK elf karaktert, azért tényleg sokan odaadnák az anyjukat:)

Egyébként sztem is csak Magyarországon (és Kelet-Európában) idegenkednek az emberek az online fizetéstől. De aki már eljut odáig, hogy pl van egy paypal/MB accountja, az le fogja szarni az 5$-t, ha valami fasza játék van kilátásban, amivel napokig lehet tolni.

hererál · http://hulyeemberek.blog.hu/ 2009.10.26. 08:43:58

Na, szeretnék egyben válaszolni mindenkinek! Úgy tűnik, imádjátok félreérteni a mondandómat.
Soha nem mondtam, hogy a PC-s játék jobb, mint a flash. Ezt felejtsétek el.
Én csak azt állítom (bár nyilvánvalóan a komolyan fejlesztők jobban tudják, nem állítom, hogy isten vagyok, ez egy véleményblog), hogy egy főleg ingyenes piacon fizetős produktummal ekkora kínálat mellett előállni enyhén fogalmazva necces - és okkal vagy anélkül a legtöbb flashjátékfejlesztő nem így dolgozik.
Én neccesnek érzem - csupán vélemény.

A Donate gombot tekinte igaz az, hogy előfordulhat a boroshordó esete, amiből tiszta víz folyik ki a lakodalmon, de ha maradunk annál a feltételezésnél, hogy Ámerikában más a fogyasztói hozzáállás, akkor ez igenis működik (nyomatékosítanám, hogy az általam felemlegetett weboldalaknak komoly bevételi része a donate).

Az IQ-mat meg csak a "...lehet azt hiszed hogy IQ 130+ vagy, de nem. " miatt hoztam elő. Utálom, amikor valaki ezzel jön.

Vogon 2009.10.26. 15:25:39

@hererál: Valaminek az értékét az határozza meg, hogy mennyit hajlandóak az emberek érte fizetni. Ha csak egy papírdarab, de olyan dolog van ráírva ami sokaknak sok pénzt jelent akkor az annyit ér. Kereslet-kínálat. Ha túlértékelt egy termék, akkor éhenhal a gyártó/kereskedő aki azzal foglalkozik, vagy csökkenti az árat, esetleg üzleti modellt vált. Nem mindig a irracionálisnak tűnő dolgok a bukottak, emiatt lehet eladni buta de nagyon drága luxustelefonokat, vagy lehetett eladni a second life ingatlanokat.
Reflexivitás.

hererál · http://hulyeemberek.blog.hu/ 2009.10.26. 20:52:36

@Magustanonc: Nem játszottam, de igen :) Lehet h egyszer veszem a fáradságot és kipróbálom, az első tudtommal ingyér is van végig.

hererál · http://hulyeemberek.blog.hu/ 2009.10.26. 20:58:02

@Vogon: Rendben, rendben. Nem látok rá az egész piacra, de egy ekkora piacon mindenképpen biztosabb a reklámbevétel.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.10.29. 20:05:09

Flashjátékért még nem fizettem, de jó sok kisebb játékot vettem XBOX Live-on. VOlt, amelyiket azért, mert egyszerűen annyira jó volt, hogy úgy gondoltam, megérdemlik a készítői (Castle Crashers, egyébként).
Adakotam már A Paradise Radio netes rádiónak, mert jók, és megérdemlik.
EZek szerint te leszarod, hogy a flashjátékok készítői rengeteg munkát, szenvedélyt (satöbbi nyálas jelző) ölnek bele egy produktumba.
Oké, ilyen emberek is vannak.

showderklubonline · http://showderklubonline.blog.hu/ 2009.10.29. 20:33:35

a fizető felhasználó nem magáért a játékért fizet, hanem az élményért. ha valaki számára egy egyszerű tetrisz (triviális példa, csak hogy értsd, arra célzok, amiből van millió ingyenes példány is) okoz örömöt, és akar fizetni érte, hát fizet. de nyilván nem az ilyen típusú játékaikat árulják a készítők. ezekbe beletesznek egy reklámot, és mindenki boldog lehet... vannak azonban olyan közösségi flash alapú játékok, amiknél hülye lenne a fejlesztő/üzemeltető nem bevezetni fizetős szolgáltatásokat. a web2.0 erről szól: érezd magad társas lénynek a neten, a web2.0-ban a júzer a kézzelfogható termékeken kívül az instant kapcsolattartásért fizet. minél látványosabb, ötletesebb formába helyezik ezt, annál inkább fizet érte... tehát elsősorban a fejlesztőt kell hülyézni, ha fizetőssé tesz olyan dolgot, ami nem fog neki bevételt termelni, mert a fejlesztőnek kell hogy legyen egy minimális marketing érzéke... a felhasználó úgyis azért fizet, amiért fizetni akar...
süti beállítások módosítása