Ki az a barom, aki képes fizetni egy flashjátékért, amikor egy csillió ingyenes van ÉS azért a pénzért vehet rendes játékot is?
Tudom, cirka 6 dollárért lehet kapni fél éves hozzáférést, mesélik
itt, de akkor is! Ennyire nívósnak tartani egy flashjátékot… vagy akár többet is...
Emberek, a flashjátékok INGYENESEK! A készítő bevétele a reklámokból és a szponzorációból (Armor Games, Kongregate… soroljam?), valamint esetenként a pályázatokból áll. A fizetős flashjáték még a fizetős vécénél is rosszabb, és a legnagyobb probléma az, hogy üzletileg veszteségesnek tűnik!
Nem tudom, az-e. De nézzünk bele egy átlagos flashgamer (jelen esetben én) fejébe:
„Hmmm… Adott ez a játék. Egész jó! Olyan, mint a Rötyöke 2000, csak szebb és egy kicsit nehezebb. És jóval több a pálya! Van 200! De jó! Na, kész vagyok a huszadikkal, most pedig… mi a? Fizetős?! Azanyátok! Most komolyan azt hiszitek, hogy tejelni fogok a Rötyöke 2000 koppintásáért? Inkább játszom azt, az legalább ingyenes!”
Ez természetesen emberfüggő. Biztos van, aki évi 2500 froncsit rááldoz a flashjátékokra pl. egy AoE2 megvásárlása helyett, de az emberek nagy része – lássuk be – idegenkedik egy ingyenesen megkapható dologért pénzt kiadni. Még akkor is, ha minőségi dologról van szó.
Üzletileg sokkal jövedelmezőbb a MochiAds. És egy ügyesen elhelyezett „Donate please”-gomb. Ha odaírod alá, hogy „to keep this game free”, garantált a siker. Az emberek ugyanis buknak erre – pláne, hogy válság van.
Mert hülyék.
Kedves fejlesztők és játékosok! Egyezzünk meg! Heti egyszer mindannyian ráböktök a reklámra (akár itt is, de várjatok, amíg felrakok sajátot), és cserébe nem lesz fizetős tartalom (amit nagyon sokan úgysem vesznek meg). Mindenki jobban jár, nem?
Kimiccól