Kontakt

hulyeemberek@citromail.hu

Tvityó

Kimiccól

Ki van itt?

Címkék

18 (2) adat (4) alku (2) amerika (2) angolország (2) autó (3) baki (11) betegség (1) bevásárlóközpont (3) blog (14) boksz (3) bűn (5) bürokrácia (2) celeb (12) első (1) erdei (3) fidesz (7) film (5) flash (1) foci (3) fontos (13) freddyd (1) frizbi (1) hagyomány (6) hellókarácsony (1) hétköznap (21) hollywood (1) hülyék (82) hungarikum (32) index (3) internet (19) iskola (4) jobbik (5) kampány (3) kamu (6) kis játékelmélet (5) kocka (13) konzum (9) korrupció (2) közlöködés (3) közvetítés (3) kritika (10) lmp (2) lopás (5) magánfilozófia (10) másság (9) maunika (2) mszp (4) munka (4) művészet (2) norbi (2) ov (3) párkapcsolat (3) parlament (3) pénz (5) picsa (2) politika (17) primitív (4) probléma (6) rádió (2) rasszizmus (6) reklám (1) re akció (4) sport (19) sportgéza (8) szaknemértő (4) szar (1) szavazás (4) színház (1) társadalom (3) társkereső (1) téldömping (2) telefon (1) tévé (30) u16 (1) undorító (6) vallás (1) vendégszerző (11) vers (1) voks10 (2) who (1) wikipedia (1)

Vendégszerző - Norbi Update: Gyere be és átbaszunk!

2009.11.28. 15:04 :: hererál

avagy
Budapesti állatfajok #1: A szórólapos

Általában, ha gondtalanul sétálok, mindig igyekszem elkerülni, hogy a lesben álló szórólap-osztogatók zsákmánya legyek. Az érdeklődés hiányán túl az az egyszerű logika is motivál, amit a legtöbb ember még nem igazán érez közel magához.
Bár a szórólap-osztogatókat senki sem kedveli, kerülgetni kell őket, kicsit erőszakosak, tehernek érezzük őket… a járókelők többsége mégis elveszi portékájukat. Ki sajnálatból, ki azért, hogy hamarabb szabaduljon.
Arra az egyszerű konklúzióra kevesek jöttek még rá, hogy ezen a módon pont azt a jelenséget erősítik, amit egyébként nyűgként élnek meg.
Ha csak 2 napig senki nem venné el a lapokat, igen rövid idő múltán revideálná tömegmarketing ars poetica-ját az egyszerű, de nagyszerű elgondolások és az „ami egyszer bevált, az a világ végéig jó lesz”-terminológiát alkalmazók végtelen hada.
Igen. Többnyire a népszerű dolgok egyszerűségük folytán azok.
És a világon a legegyszerűbb gondolkodás nélkül lemásolni a másikat.
Erre a mindennapjaink és a világ történelme során számtalan példa akad.
De a mai napon találkoztam valakivel, aki bár a jól kitaposott ösvényen haladva, de mégis azt jelentősen meghaladva a szórólapos marketing 2.0 ás verziójára updatelte elmaradott fogyasztói társadalmunkat.
Legalábbis próba szerencse alapon a tesztelés megindult.
Önmagamat megcáfolva be kell vallanom, hogy a fentebb említett másodgenerációs marketingburjánzást a saját bőrömön tapasztaltam meg.
Barátnőm jóvoltából, aki nálam kevésbé gyanakvó (és jóindulata révén befogadóbb is, mint én), egy sétánk alkalmával egy rendkívül attraktív Norbi Update-pékség-szórólaphoz jutottunk, nem is egyhez, hanem mindjárt kettőhöz.
A szórólaphoz két jól megtermett zacskó is járt.
Hoppá!Valami újdonság. Kivételesen meg is néztem, milyen jópofa.
Végre valami ötletes dolog az újabb és újabb „2 perc múlva kidobom”-marketingben.
Azt meg már az utcai marketing non plus ultrájának minősítettem, hogy a zacskó felirata szerint a pékségbe betérőknek teljesen grátisz az ő általa választott süteményekkel tele is pakolják. Mármint nem a vevőt, hanem csak a zacskót.
Magam soha nem tartoztam a hiper- és szupermarketek elkeseredett ingyenes kóstolói közé, akik olykor többedjére is sorba állnak egy-egy 80 filléres falatka kedvéért.
Ezen meglepően nagyvonalú ajánlattal sem szándékoztam élni, többek közt azért sem, mert éhes nem lévén még csak késztetésem sem volt a konzervativizmusom leamortizálására.
Ha itt megállunk, akkor amellett, hogy egy illúzióval gazdagabb maradok, ez a poszt sem született volna meg.
De új idő, új szelek - és mint az ezotéria lelkes híve, meghallottam kedvesem óvatos unszolását:
Ne zárd el magadtól a bőséget, használjuk ki az alkalmat!
Nem szerettem volna kerékkötőként, vagy akár gyáva kukacként feltűnni imádottam előtt, ezért - egy életem, egy halálom, a potyázást felvállalom… elsétáltunk az üzletbe.
 
Innentől kezdve gyorsan peregtek az események.
A hangyányit flegma eladólány a zacskókat megtekintve tájékoztatott bennünket, a tényleges ajánlat az, hogy a pulton lévő háromféle negyedbe vágott beigliből megkóstolhatunk egyet-kettőt.
Magam nem éltem a lehetőséggel, mert még vacilláltam a hangos felröhögés és az „érezzem-e magam kínosan, amiért ennyire hülye vagyok” érzése között.
Aztán még ha már lúd, akkor legyen kövér, rákérdeztem a megnyerhető autóra is, ami a reklámanyag szerves része volt.
„Igen, ha 10.000 Forint felett vásárol, akkor kap egy sorsjegyet” - hangzott a üdítő felelet.
„Becsületére” legyen mondva, azért a végére még hozzátette: nem kell egyszerre, lehet 1000 forintjával is.
Ekkor már tényleg elnevettem magam.
Kifelé menet még megtekintettem a polcon felsorakozott zselés szaloncukrokat, amiknek hátulján a következő feliraton szórakozhattam egy jót:
„Napi 3-4 szem ajánlott, fogyasztása esetén fokozza a bélműködést.”
Így a 3-4 szemes korláttal maximálisan egyet is értek.
A Norbi Update-pékség feltalálta a vásárlót teljesen hülyének néző marketingen felül a fosató szaloncukrot is, ami a mértékletesség egy olyan fokát fejleszti ki a fogyasztójában, mire eleddig biztosan nem volt még példa.
És így - még ha közvetetten is - valóban hozzájárul a súlycsökkenéshez…
Hiszen ki szeretne bűzlő nadrággal állni szégyenszemre a karácsonyfa alatt?
 
Röviden és velősen két alapvető tanulsága volt számomra az esetnek.
Magammal kapcsolatban annyi: Ha hülye vagy, ne bántódj meg, ha hülyének néznek.
Az üzletlánccal kapcsolatban pedig csak annyi, hogy szerény személyem egy életre megtanulta, melyik az a bolt és termék, amit még véletlenül sem szeretnék magam körül látni.
Fogyasztásról már nem is beszélve.
 
A levelemet elküldtem a bolthoz nevét adó Norbinak is, akivel emberileg semmi bajom. Ha kapok választ, azt szintén közlöm veletek.
 
Addig is további jó étvágyat.
csabiartur

 

Szólj hozzá!

Címkék: norbi hungarikum konzum hétköznap vendégszerző

A bejegyzés trackback címe:

https://hulyeemberek.blog.hu/api/trackback/id/tr171558738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása