Kontakt

hulyeemberek@citromail.hu

Tvityó

Kimiccól

Ki van itt?

Címkék

18 (2) adat (4) alku (2) amerika (2) angolország (2) autó (3) baki (11) betegség (1) bevásárlóközpont (3) blog (14) boksz (3) bűn (5) bürokrácia (2) celeb (12) első (1) erdei (3) fidesz (7) film (5) flash (1) foci (3) fontos (13) freddyd (1) frizbi (1) hagyomány (6) hellókarácsony (1) hétköznap (21) hollywood (1) hülyék (82) hungarikum (32) index (3) internet (19) iskola (4) jobbik (5) kampány (3) kamu (6) kis játékelmélet (5) kocka (13) konzum (9) korrupció (2) közlöködés (3) közvetítés (3) kritika (10) lmp (2) lopás (5) magánfilozófia (10) másság (9) maunika (2) mszp (4) munka (4) művészet (2) norbi (2) ov (3) párkapcsolat (3) parlament (3) pénz (5) picsa (2) politika (17) primitív (4) probléma (6) rádió (2) rasszizmus (6) reklám (1) re akció (4) sport (19) sportgéza (8) szaknemértő (4) szar (1) szavazás (4) színház (1) társadalom (3) társkereső (1) téldömping (2) telefon (1) tévé (30) u16 (1) undorító (6) vallás (1) vendégszerző (11) vers (1) voks10 (2) who (1) wikipedia (1)

Vendégszerző - Ne nyújjá' a paprikához!

2009.12.02. 20:48 :: hererál

Budapesti állatfajták #2
A vén boltos nyanya

Kedvenc retro zöldségesem Kőbányán található.
Külső és belső megjelenésében tökéletesen idézi a 80-as évek hangulatát. Mivel gyakorlatilag közvetlen szomszédom, ezért olykor, olykor betérek hozzá kicsit „nosztalgiázni”.
A piaci rés, amit a tulajdonos megtalált, meglehetősen szűk.
Azért is, mert a környéken sarkonként belebotlik az ember egy hasonló üzletbe, és azért is, mert a tulajdonosok sajátos stílusát többnyire csak a mazochisták élvezik.
Ketten vannak. Egy középkorú házaspár.
A férj a beszédesebb – „jobb, ha átmész a túloldalra, ha meglátod”-típus. A feleség a mogorvább. Ha jól belegondolok, nem is igen hallottam beszélni az árak közlésén túl.
Mint a legtöbb hasonló típusú zöldségesnél, rengeteg rekesz, láda fekszik kint a bolt előtt és abból kínálják a portékát. Az eladó-tulajdonos házaspár el is várja, hogy az itteni árukat a vevők saját maguk rakják bele egy az erre a célra kiselejtezett műanyag tálba. Amit aztán bizonyos korrekcióval le is mérnek. Mindenki boldog. A vevőnek megvan az illúziója, hogy azt vett, amit akart, a boltos pedig kicsit úgy érezheti magát, mint egy passzív jövedelemből élő milliomos. Persze azért a drágább és kényesebb áruk bent vannak az üzletben, részben a gyorsabb kezű vásárlók, részben az áru kímélése miatt.
Valamelyik nap a feleség ált az aprócska bolt kopott pultja mögött és mivel a férfit nem láttam a közelben (nem lévén időm fél órát csevegni a heti totótippekről), beóvakodtam a boltba és körbegusztáltam a választékot.
Kint az ajtó előtt egy nagy ládában a benti ár feléért árult nagy tv paprikákat találtam. Azzal a különbséggel, hogy a színük inkább pirosra hajazó volt, mint sárga. Magam ezt a fajtát talán még jobban is kedvelem édesebb íze miatt, ezért le is csaptam a kínálkozó lehetőségre.
Felvettem a nehéz évek sorát idéző, megállapíthatatlan színű műanyag edényt és elkezdtem belerakni a paprikákat. Ekkor olyan dolog történt, amire egy éve, mióta a boltot ismerni van szerencsém még nem volt példa.
A tulajdonosnő megszólításával tüntetett ki!
Természetesen csupán onnan a pult mögül. A távolságot érdes bariton hangjának egy jelentős fokozásával igyekezett áthidalni. Nem bízva azt a véletlenre beleadott apait, anyait. A légvonalban másfél méteres űrt így aztán egy orkánszerű bömbölés töltötte meg, ami a fülemhez érve egy pillanatra annyira összezavart, hogy másodpercekig nem is tekintettem valóságom tartozékának.
Ha lehetséges, még jobban rákapcsolt a hajókürtre a vitaminok bősz Cerberusa:
-         Nem hallja?! Ne válogassa a paprikát!
Miután konstatáltam, hogy nem a készenléti rendőrség kommandós egysége ütött rajtam, csupán a tulajdonos reklamálja a vásárlási fegyelmemet, kissé meghökkenve megkérdeztem:
-         Merítenem kellene-é a paprikát és ha igen, akkor mivel, és főként milyen okból?
-         Nem azért van olcsón kitéve, hogy válogassák! - jött az ésszerű felelet.
Én hivatkozva a közel egyéves szokásjogra és a zöldségek szinte tökéletes hasonlóságára, megpróbáltam deviáns viselkedésemet megmagyarázni. Sajnos másodlagos közlésben már nem tudom teljes valójában visszaadni a párbeszédet és annak kellemes, rendszerváltást megelőző hangulatát.
A konklúzió mindenesetre hamar megszületett.
Kölcsönösen megállapodtunk abban, hogy ezentúl ha máshol vásárolok, talán szerencsésebbek és elégedettebbek leszünk mind a ketten. Magam pedig fogtam a pénztárcámat és elsétáltam, az írd és mondd 50 méterre lévő másik boltig és megvettem, amit elengedhetetlennek tartottam.
Napjában tízszer is elmegyek az apró boltocska előtt, vevőt is látok néha.
A boltosok mintha csak egy időutazás élő jövőbeli reklámjai lennének, esőben, fagyban ott álnak a vártán. Várva a jobb időket.
De azok valamiért csak nem akarnak jönni.
Néha már szinte meg is sajnálom őket…


 csabiartur (alias Mr. Morci)

 

 

 JÖN: Ha egy határt átlépünk... romániai úti élmények. (http://mindennapimorcossagok.blog.hu/)
 
 

 

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hulyeemberek.blog.hu/api/trackback/id/tr71569710

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mandarin.76 2010.01.22. 21:37:50

De a lehjobb, hogy utana tényleg panaszkodnak is, hogy nincs forgalom!
én is jartam igy a piacon! Ne valogassak a sargabarackbol, az ujpesti, kozpontban lévo piacon.
Szeretem a piacokat, sok ok miatt, de mar ilyen okok miatt kevesebbet vasarolok ott. Viszont a bevasarlokozpontokban, még senki nem szolt ram, ha valogattam! :) Talan ezért megy kevésbe jol a piacosoknak (, és a kedvesség hianya miatt is )a multik elonyére.
süti beállítások módosítása